michel ravey
Captain Marvel #17 Cover Recreation
Aug 04, 2014

Another painting that took a while, as it was started in August 2009, on holiday at Barcares, in the south of France.
It was drawn, inked and painted with basic colors in 2009, I added more painted details in 2012, also on holiday at the same location!
The rest was digital paint with Photoshop, to allow for more details that I couldn’t do with traditional paint (Bucky’s jacket, the big yellow glow, Cap’s armor, etc.)
There again I took my time (as always!), as I worked a bit in September 2012, in April 2013, and finished in July 2014. 
The challenge that caught my attention on this one was how I was going to be able to paint the big yellow flash from Captain Marvel’s negabands,
and how that light affects the whole picture. Also, I like the way I painted the background and the sky.
All 3 characters had weird faces when I drew them, I could not leave them like that!
Except for Rick Jones/Bucky, I painted the Captains’ faces by  looking at photos from Sam Worthington and Paul Newman, although it doesn’t show in the result.
It’s probably my best comics cover recreation so far, it raises the bar and puts pressure for the next ones! 

 

I realised only a few weeks ago, that the whole thing about recreating comics covers with my own painted versions might actually stem from the hours I’ve spent looking at the great Jean Frisano’s paintings as a teenager. See his version for April 1975 Strange #64 below, based on the same original artwork. 
“Loop the loop”.  

 

 

Une autre peinture qui m’a pris beaucoup de temps, commencée en 2009 en vacances à Barcarès avec le dessin, l’encrage et les couleurs de base.
J’ai ajouté plus de détails à la peinture en 2012, à nouveau en vacances à Barcarès !
La suite est numérique avec Photoshop, pour me permettre plus de détails qu’il m’aurait été impossible de faire à la main (la veste de Bucky, les effets de lumières sur Captain Marvel, l’armure de Captain America, etc.).
Là aussi j’ai carrément pris mon temps (comme toujours !) : septembre 2012, puis avril 2013 et enfin juillet 2014.
Le challenge qui a attiré mon attention sur cette illus était de voir comment j’allais m’en sortir avec le gros flash jaune des Négabands de Captain Marvel, et comment cette lumière affecterait l’ensemble de l’image. J’aime aussi la façon dont j’ai peint le fond et le ciel. Les 3 personnages avaient vraiment des têtes bizarres lorsque je les ai dessinés, je ne pouvais pas les laisser tel quel !
A part Rick Jones/Bucky, j’ai peint les visages des Captains en m’inspirant de photos de Sam Worthington et Paul Neuman, bien que cela ne se voit pas forcément dans le résultat.
C’est certainement ma meilleure re-création de couverture de comics jusque là, ça place la barre plus haut et ça me met la pression pour les suivantes!  

 

J’ai réalisé seulement il y a quelques semaines que toute cette histoire de recréer des couvertures de comics avec mes propres versions peintes est très probablement lié aux heures que j’ai passées étant adolescent à regarder les peintures de LUG du grand Jean Frisano. Voir sa version de la même illustration pour Strange n°64, d’avril 1975 ci-dessous.

“La boucle est bouclée”. 

 

Captain_Marvel_17-Final-w960

 

Comparison with the original by Gil Kane and Dan Adkins
Comparaison avec l’original par Gil Kane et Dan Adkins

 Captain_Marvel_17-comparaison

 

Jean Frisano’s version for Strange #64, April 1975
Version de Jean Frisano pour Strange n°64, Avril 1975

Strange64-avril1975-JeanFrisano

 

Steps / Etapes

Captain_Marvel_17-steps